Před 40 lety, v roce 1980, představil Citroën speciální edici 8 000 kusů vozů pojmenovanou „Charleston“, která se prodávala za cenu 24 800 franků. Jak bylo tehdy uvedeno v tiskové zprávě: „abychom uspokojili ̦puristy̔, jsou světlomety 2CV kulaté s červeným pouzdrem“. Elegantní a současně nekonvenční 2CV 6 Charleston ztělesňuje nejvyšší úroveň provedení a výkonu, jaký kdy Citroën 2CV nabízel. 2CV 6 Charleston byl po modelu Spot z roku 1976 druhým modelem, který naskočil na vlnu nového fenoménu, kterým byly limitované série. Byl odvozen od provedení Club, od něhož se lišil specifickým čalouněním a kulatými světlomety, podobnými těm, kterými byl vybaven 2CV Spécial.
Limitovaná série byla tak úspěšná, že se z ní v následujícím roce, v červenci 1981, stala série nelimitovaná: v továrně v Levallois byla spuštěna sériová výroba a vůz se stal součástí standardní nabídky Citroën. Sériově vyráběná verze se od limitované lišila chromovanými světlomety a šedým čalouněním s kosočtverečným prošíváním.
Původní provedení Červená Delage/Černá doplnila v červenci 1982 varianta Žlutá Helios/Černá, kterou v červenci 1983 nahradila verze ve dvou odstínech šedé, Šedá Nocturne/Šedá Cormoran.
V roce 1988 výroba pokračovala v továrně v Mangualde v Portugalsku. Modely vyráběné v této továrně lze rozeznat díky nápisu španělského výrobce skel „Covina“ na oknech.
27. července 1990 v 16:30 sjel z výrobních linek v Mangualde poslední vůz 2CV ve verzi Šedá Nocturne/Šedá Cormoran. Byl to 5 114 969. a poslední exemplář „Kachny“.
Ta zůstává ikonou automobilové historie, která sdružuje velké množství sběratelů po celém světě. K tomuto úspěchu přispívá i Charleston, který byl její součástí během posledních 10 let výroby.
Dnes je pojízdnou verzi vozu 2CV Charleston v dobrém stavu možné prodat za 14 500 € v případě původní limitované série a za 10 500 €, pokud jde o sériovou verzi.
Fotky: © Citroën Communication / DR