S novou koncepční studií Enyaq RS Race hledá Škoda Auto nové možnosti udržitelnosti v motoristickém sportu a zároveň dále zvyšuje emocionální přitažlivost značky. Enyaq RS Race, který posunuje DNA značky Škoda v oblasti motorsportu na vyšší úroveň, se vyznačuje agresivním designem, který podtrhuje masivní zadní křídlo. Tento koncept ukazuje, jak mohou technologie motoristického sportu pomoci urychlit přechod k dynamické a udržitelné automobilové budoucnosti. Slouží také jako ideální platforma pro vývoj a důkladné testování nejmodernějších technologií elektrického pohonu budoucích sériových vozů.
„Udržitelnost je základním kamenem strategie Škoda Motorsport. Již v roce 2021 jsme se s vozem Škoda Fabia RE-X1 pustili do oblasti elektrických rally vozů. Poznatky a zkušenosti, které jsme přitom získali, jsme využili při vývoji nového unikátního vozu Škoda Enyaq RS Race. Tento fascinující vůz dokazuje, že motorsport, který je hluboce zakořeněn v DNA značky Škoda, nejen posiluje emocionální působení značky, ale také přispívá cennými zkušenostmi a technologiemi k připravovaným silničním modelům Škoda,“ říká šéf Škoda Motorsport Michal Hrabánek.
Výkonná koncepční studie vycházející z modelu Enyaq Coupé RS
Enyaq RS Race vznikl na základě modelu Škoda Enyaq Coupé RS. Nová Škoda Enyaq RS Race, vybavená pohonem všech kol, demonstruje široké možnosti, které z hlediska výkonnosti nabízí modulární elektrická platforma koncernu Volkswagen. Svým agresivním designem je Enyaq RS Race skutečným lákadlem pro oči, což podtrhuje jeho silné spojení se závody a světem motorsportu. Jeho rozšířený podvozek zajišťuje ještě stabilnější jízdní vlastnosti, zatímco výrazné zadní křídlo poskytuje potřebný přítlak. Cílem studie je získat praktické poznatky prostřednictvím konkrétních technických a konstrukčních úprav vysokovýkonných elektrických vozů. Tyto přístupy by mohly být potenciálně implementovány do budoucích sériových modelů.
„Škoda Enyaq RS Race není designová studie, která zůstane jen na papíře, ale bude to skutečný vůz. Bude nižší, širší, lehčí a hlavně dynamičtější. Proto bylo od začátku jasné, že design musí být agresivní a mít silnou závodní DNA. Když se podíváme na aerodynamiku, navrhli jsme jej vlastně podobně jako současnou Škodu Fabia RS Rally2. Má ostře tvarovanou příď, výrazně rozšířené blatníky a masivní zadní křídlo. Vypadá rychle i na papíře, a to je vždycky dobrý začátek,“ uvádí Daniel Petr, senior designér Škoda Auto.
Od her až po skutečné rallyové tratě
Enyaq RS Race představuje po nedávno představené studii Škoda Vision GT další inovativní koncept Škoda Motorsport s elektrickým pohonem. Škoda Fabia RE-X1, představená v roce 2021, byla postavena na podvozku vozu Škoda Fabia Rally2 evo a vybavena elektromotorem pracujícím s napětím 860 V a nejvyšším výkonem 260 kW. Homologace rakouského svazu motoristického sportu AMF (ÖAMTC) umožnila týmu Baumschlager Rallye&Racing startovat v rakouském mistrovství v rally. S modelem Vision GT zvolila Škoda v poslední době zcela jiný přístup: tento ohromující, plně elektrický jednomístný vůz byl navržen výhradně pro hru Gran Turismo 7 pro PlayStation. Koncepční studie inspirovaná vozem 1100 OHC Spider z roku 1957 rozšiřuje působení značky Škoda ve světě digitálních závodů.
Všechny tyto koncepční vozy podtrhují závazek společnosti Škoda rozvíjet v rámci motorsportu udržitelnost. Vůz Fabia Rally2 již ve WRC2 jezdí na 100% udržitelné palivo bez fosilního základu a poskytuje tak ideální testovací prostředí pro hodnocení technické životaschopnosti, odolnosti a životnosti nových inovací v oblasti elektromobility v extrémních podmínkách.