Škoda Vision 7S

Škoda představuje koncept Vision 7S a nové logo

V rámci strategie NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030 představuje ŠKODA AUTO novou identitu značky ŠKODA, která zahrnuje nový designový jazyk, nové logo a velkou změnu firemní identity. ŠKODA AUTO také zrychluje a rozšiřuje svou elektrickou ofenzívu. Do roku 2026 uvede na trh tři nové čistě elektrické modely a další budou následovat. Studie VISION 7S nabízí konkrétní pohled na jeden z těchto modelů. Podíl čistě elektrických vozů na prodeji značky ŠKODA má v Evropě do roku 2030 vzrůst na více než 70 %. ŠKODA AUTO investuje v příštích pěti letech dalších 5,6 miliard eur do elektromobility a 700 milionů eur do digitalizace.

Elektrická ofenzíva

„Dnešek je výjimečným dnem v historii společnosti ŠKODA AUTO. Představujeme novou identitu značky ŠKODA, včetně nového loga, a novou firemní identitu. Prostřednictvím studie VISION 7S nabízíme konkrétní pohled na zcela nový model ŠKODA, kterým rozšíříme produktové portfolio a naši zákaznickou základnu. Výrazně tak zrychlujeme naši elektrickou ofenzívu – do roku 2026 uvedeme na trh tři nové čistě elektrické modely a další budou následovat. Ještě intenzivněji se tak připravujeme na desetiletí transformace. V příštích pěti letech investujeme celkem 5,6 miliard eur do elektromobility a dalších 700 milionů eur do digitalizace, a tím i do budoucí životaschopnosti společnosti ŠKODA AUTO a pracovních míst,“ říká Klaus Zellmer, předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO.

Martin Jahn, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast prodeje a marketingu, doplňuje: „S novou identitou značky se ŠKODA přizpůsobuje elektrické budoucnosti a zaujímá jasnou pozici mezi konkurenty. Zároveň se ještě zřetelněji vymezuje od ostatních značek koncernu Volkswagen. VISION 7S je předzvěstí nového designového jazyka značky ŠKODA, který v příštích letech zavedeme do celého produktového portfolia a s nímž se ještě více zaměříme na oslovování zákazníků. Posouváme tak značku ŠKODA na novou úroveň, abychom ji přizpůsobili novým potřebám a očekáváním našich zákazníků, pokud jde o uživatelskou zkušenost, konektivitu a celou cestu zákazníka.“

Další čtení:  Škoda odhaluje první skicu interiéru překvapivé studie Vision 7S

Urychlení elektrické ofenzívy: Do roku 2026 jsou v plánu tři nové modely, další budou následovat ŠKODA AUTO výrazně zrychluje svou elektrickou ofenzívu. Do roku 2026 uvede na trh tři nové čistě elektrické vozy. Kromě modelu z kategorie malých vozů jsou v plánu také kompaktní SUV a sedmimístný rodinný vůz. Konkrétní představu sedmimístného elektrického SUV nabízí studie VISION 7S s dojezdem více než 600 km a maximálním nabíjecím výkonem 200 kW. Do roku 2030 chce ŠKODA AUTO dosáhnout podílu čistě elektrických modelů v Evropě přes 70 %. Ve fázi přechodu na e-mobilitu však ŠKODA posiluje také své produktové portfolio vysoce účinných spalovacích motorů a ve druhé polovině příštího roku představí novou generaci modelů SUPERB a KODIAQ. V roce 2024 bude následovat modernizovaná OCTAVIA.

Koncept Vision 7S

ŠKODA VISION 7S: Sedmimístné SUV postavené na platformě MEB s dojezdem více než 600 km VISION 7S je první konkrétní ukázkou zcela nového modelu značky ŠKODA s novým designovým jazykem. Čistě elektrické SUV nabízí velkorysý prostor až pro sedm cestujících a řadu Simply Clever prvků. ŠKODA AUTO tak rozšiřuje své produktové portfolio a zákaznickou základnu. Studie na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen má baterii s kapacitou 89 kWh, která umožňuje dojezd více než 600 km v režimu WLTP.

Nový designový jazyk a další cíle

Nový designový jazyk, nové logo, změna firemní identity Pro éru elektromobility a digitalizace vytvořila ŠKODA AUTO nový designový jazyk, který bude postupně zaváděn od příštího roku. Vyznačuje se jasnými minimalistickými liniemi, které zdůrazňují jednoduchost a kvalitu nových modelů ŠKODA. Charakteristickými prvky nového designového jazyka jsou nová příď vozu s tzv. maskou Tech-Deck Face a udržitelné materiály použité v interiéru.

Nové logo značky ŠKODA je prezentováno bez plastické 3D grafiky. ŠKODA AUTO tak reaguje na rostoucí přesun marketingových a komunikačních aktivit z tisku na internet. Velkou změnou prošla také firemní identita. ŠKODA AUTO bude používat dva různé odstíny zelené: smaragdovou a elektrickou zelenou, které symbolizují ekologii, udržitelnost a elektromobilitu.

Ambiciózní cíle udržitelnosti v celém hodnotovém řetězci V oblasti výroby je ŠKODA AUTO silným zastáncem trvalé udržitelnosti v celém hodnotovém řetězci. ŠKODA AUTO tak využívá elektřinu z obnovitelných zdrojů a například v Mladé Boleslavi přímo vyrábí baterie, což zásadně snižuje nároky na přepravu. Kromě toho jsou zde pro transportní účely využívány také dva nákladní vozy s elektrickým pohonem. Od roku 2030 mají být vozidla v českých a indických závodech vyráběna s nulovými emisemi. V čele stojí závod ve Vrchlabí, který vyrábí CO2 neutrálně již od roku 2020.

Značka ŠKODA se také důsledně zaměřuje na udržitelnost svých produktů. Například ENYAQ iV využívá více než 13 kg recyklovaných plastů získaných z obalů starých baterií a nárazníků. Podíl recyklovaných materiálů činí u oceli použité při výrobě karoserie 40 %, v případě hliníku dokonce 60 %. Boční okna vozu ENYAQ iV tvoří z 20 % recyklované sklo. V interiéru nabízí ENYAQ iV potahy sedadel vyrobené ze 40 % z přírodní vlny a z 60 % z recyklovaných PET lahví.

Při realizaci svých ambiciózních cílů v oblasti udržitelného rozvoje se ŠKODA AUTO zároveň spoléhá na podporu Poradního výboru pro udržitelný rozvoj. Pět členů nezávislého a nestranného grémia disponujících mezinárodními zkušenostmi přináší nové podněty a návrhy týkající se aktuálních a budoucích opatření v oblasti udržitelného rozvoje. Tímto způsobem podporují rozmanitější dialog o tématech udržitelného rozvoje mezi automobilkou a dalšími zainteresovanými subjekty.

Zdroj fotografií: Škoda Auto

Komentovat