Nový Golf obdržel v testech bezpečnosti Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) nejvyšší, pětihvězdičkové ocenění. Zkušební technici udělili novému kompaktnímu modelu velmi vysoká hodnocení ve všech kritériích, ať se jedná o ochranu dospělých cestujících, dětí i zranitelných účastníků silničního provozu, nebo o asistenční systémy.
Testy Euro NCAP absolvovala malá flotila vozů Golf. Tyto vozy byly v kategorii „ochrana dospělých cestujících“ podrobeny různým nárazovým testům: čelnímu nárazu 40 procenty šířky vozu do deformovatelné bariéry, čelnímu nárazu celou šířkou karoserie do nepoddajné stěny, bočnímu nárazu a bočnímu nárazu do sloupu. Nárazové rychlosti se pohybovaly od 32 do 64 km/h. Další testy, jež byly mimo jiné zaměřeny na riziko poranění krční páteře při nárazu zezadu, byly realizovány se sedadly připevněnými k pohyblivé zkušební stolici. V testech byla ověřena také efektivita systému nouzového brzdění „Front Assist“, který zabraňuje kolizím s překážkami vpředu při jízdě rychlostmi, obvyklými v městském provozu. V celkovém součtu získal nový Golf 95 procent maximálního počtu bodů v kategorii ochrany dospělých cestujících.
Hodnocení ochrany dětí zohlednilo výsledky čelních a bočních nárazů a následně bylo doplněno o výsledky testu montáže běžných dětských sedaček a posouzení funkčnosti upevňovacích prvků, jako je systém ISOFIX. Nový Golf obdržel v této kategorii 89 procent bodů a v ochraně chodců a cyklistů dosáhl 76 procent. V těchto testech se zkoumaly důsledky střetu vozidla s chodcem v oblastech hlavy, stehen a holení, jakož i účinnost systému nouzového brzdění.
Další asistenční systémy, jakými jsou omezovač rychlosti jízdy, asistent nouzového brzdění ve vyšších rychlostech a asistent pro jízdu v jízdním pruhu, byly hodnoceny v kategorii „Safety Assist“. Volkswagen vybavuje vozy Golf komplexním souborem asistenčních systémů, z nichž některé jsou obvyklé zatím jen ve vozidlech z vyšších segmentů. Mimořádně důležité jsou dva sériově dodávané bezpečnostní systémy: asistent pro jízdu v jízdním pruhu „Lane Assist“ a „Front Assist“, který sleduje dopravní situaci před vozem radarovým senzorem a přední kamerou. V nebezpečných situacích automaticky brzdí – a to i při velmi pomalé jízdě ve městě. Pro model Golf poprvé dodávaná funkce rozpoznávání cyklistů, podpora řidiče při vyhýbacím manévru a asistent pro odbočování rozšiřují spektrum funkcí systému, který svou výkonnost prokázal v testech Euro NCAP. Nový kompaktní Volkswagen si se 78 procenty možných bodů vedl výborně také v kategorii „Safety Assist“.
Šest airbagů – po dvou čelních, bočních a hlavových – je součástí sériové výbavy nového modelu Golf, stejně jako předpínače bezpečnostních pásů a omezovače síly na všech krajních sedadlech. Na přání je k dispozici systém preventivní ochrany cestujících, který dokáže zmírnit následky hrozící kolize, například přitažením bezpečnostních pásů a uzavřením otevřených oken. Jeho součástí jsou také boční airbagy vzadu.
Volkswagen nabízí na přání další vyspělé asistenční systémy. Jedním z nich je adaptivní tempomat ACC s předvídavým rozpoznáváním rychlosti. „Travel Assist“ umožňuje asistovanou jízdu rychlostí až 210 km/h. K bezpečné a klidné jízdě přispívá rovněž komunikace Car2X. Nový Golf komunikuje prostřednictvím tohoto systému v nebezpečných situacích s ostatními vozidly a infrastrukturou. Přínosem pro bezpečnost a komfort je rovněž asistent pro jízdu v dopravní koloně, asistent pro sledování slepého úhlu („Blind Spot Sensor“), asistent pro vyjíždění z parkovacího místa, asistent pro stav nouze („Emergency Assist“) a parkovací asistent („Park Assist“).
S pěti hvězdami pro nový Golf pokračuje pro značku Volkswagen série úspěšných výsledků v testech Euro NCAP – nejvyššího hodnocení dosáhl naposledy v květnu 2019 T-Cross. Evropský program hodnocení bezpečnosti nových vozidel Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) slouží již 20 let jako přísné měřítko úrovně bezpečnosti nových automobilů. Zákazníci jsou včas informováni o bezpečnosti oblíbených nových modelů. V uplynulých letech byly jednotlivé testy průběžně zpřísňovány a docházelo ke zvyšování požadavků na sériově dodávané asistenční systémy a pasivní bezpečnost.
Podrobné informace jsou veřejně přístupné na webových stránkách www.euroncap.com.
Foto: Volkswagen